Tuesday, April 2, 2013

Lifte meg selv

Jeg ble veldig glad når Petra spurte om de fikk bruke min layout til å lifte på YouDos påskecrop,  en av grunnene er at det er en av mine favorittlayouter så langt i år.

Min nye layout

Hva jeg har valgt  å lifte er stencilene bak, litt gult bak layouten, har med litt bling, og så en grå liten pose og tittelen er på ganske likt sted og det er med en doily.


Tenkte gi dere en liten forklaring på tankeprosessen min når jeg layouten.  Jeg begynte med å stemple litt her og der, deretter brukte jeg en Bingo stencil som jeg brukte distress ink på.   Jeg bruker stenciler og stempling for å myke opp layouten og for at det ikke skal bli så harde linjer mot lagrene hvor jeg har bildene.   Det skal ikke så mye til. Jeg bruker ofte grå eller svart for at det skal virke litt som en kontrast også, at alt ikke skal flyte i hverandre.

Ofte pleier jeg å legge store lage på hverandre - under og over, men denne gangen har jeg begynt med en litt større bit -den rosa chevron og så har jeg lagt mindre biter over og under. Legg merke til at de er i ulik størrelse. Dette for å få litt mer liv. Jeg har har også med flere doilies - for å runde av så det ikke blir harde kanter, det samme gjelder for både stoffbitene under gullstjernene og borderdiesen jeg har lagt underst, samt litt washitape helt underst.  Det kan også lønne seg å enten krølle litt eller brette kantene litt for å unngå ett flatt preg på layouten.  Etterpå legger jeg litt dekorasjoner her og der.   Håper dette hjalp litt.

5 comments:

  1. Beautiful as always Christin. I always visit your blog and come away wanting to scrap : )

    ReplyDelete
  2. De är underbara båda två ♥ jag älskar att läsa om andra scrappares kreativa process så massor av tack för din beskrivning ♥♥♥

    ReplyDelete
  3. lovely! really enjoy your style!

    ReplyDelete
  4. Its wonderfull, good job!! Love the flower in it :)

    ReplyDelete