Tuesday, April 24, 2012

Blink blink - DT Scrap-Perra

Påsken är över men jag kör på i gult ändå.  Hade planer om att visa er en layout med Heidi Swapps härliga Color Magic papper i dag, men några gånger blir det så stora missar när man håller på att jag tänkte visa er något lite mera lyckat.  Min kombination med Color magic och Dylusion spray var det som inte var så bra..... Då kör jag i stället lite hårdare ut med Lily bee Designs Buttercup papper.  Har letat fram ett foto på sonen när han bara var någon månad gammal.



 Jag har använt gesso på chevronmönstrad mask för att få känslan av ett extra lager med papper och droppat lite mist lite här och där. Jag har klippt pappren i lite olika storleker av fyrkanter och total fem lager med papper plus tårtpapper.

Närbild




Material:

Papper: Lily bee - Buttercup - Sunflower, Lily bee - Buttercup - Puddles, Lily bee - Butercup - Flower Pot, Lily bee - Butercup - Robins Egg,
Dekorationer: Heidi Swapp - Vintage Instaframes, Lily bee - Buttercup - ABC Cardstock Sticker, Sassafrass - Entwined Blooms- Turkos, Sassafras - In A Stich Blossom - Blue, Sew Easy Floss - Tertiary, Prima - Lucerne - Meadow Lark, Pink Paislee - Spring Jubilee - Chipboard Stickers, You Do - Pearl/Rhinestone Stickers - Mistral, Doilies/Tårtdekorationer,
Färg: Ranger - Studio - Gesso Vit, Tattered Angels-Glimmer Mist Chalkboard -Charcoal

4 comments:

  1. LOVE this Christin! so so pretty and amazing details!

    ReplyDelete
  2. For en dus og god LO. Herlig fargekombo. Og for et sjarmerende og flott bilde. *smelt*

    ReplyDelete
  3. Häftig! Verkligen fräckt med färg-chevronen! :D

    ReplyDelete
  4. so adorable ! beautiful desgin !

    ReplyDelete