Friday, March 2, 2012

Sove snart ? - DT Scrap-Perra

Materialliste og flere bilder finnes hos Scrap-Perra


Den här veckan har jag letat fram lite Basic Grey igen och har papper eller dekorationer från 5 olika serier - Out of Print, Kioshi, Sweet Threads, Green at Heart och Olivia. (tyvärr är några av dekorationerna slut)




Jag har lager på lager med både färg och papper. Började med en mask och rosa mist, så lite Weathered Wood distress stains med en annan mask innan jag drog över med gesso med en tredje mask från The Crafters Workshop. På dessa färglager har jag silkespapper och flera lager med papper från Basic Grey og en overlay (slut i lager)  Fotomatta är ett tårtpapper med lite stickers på för att tona ner mot de färgglada pappren.  Lite gamla egna blommor har fått komma mellan och lite knappar från Basic Greys serie Kioshi, lite Petaloo blomma och Sassafras blomma och en gammal krona jag hittade i mina gömmor. Lite Prima canvas har jag också mistat och hamnar under silkespappret. För att få allt att ligga på plats har jag häftat det innan jag la dit fotot.




6 comments: