Saturday, March 17, 2012

Mamma mamma mamma - Scrap-Perra

Dagens inlegg hos Scrap-Perra. 

Förra veckan vågade jag mig på Art journaling. Den här veckan tänkte jag vara lite mera traditionell och visa en layout med samma papper. Som vanligt vit cardstock som bas, men den här gången en slät vit cardstock som det är lite enklare att stämpla och distressa på. (finns tyvärr inte upplagd i webshoppen)




Layouten handlar om vår 2,5 åring. Hon säger inte så mycket, så varje gång det kommer en hel mening från henne så är det stort, det händer lite då och då. Annars går det mest på kroppsspråk och på att peka. På dagis säger de att hon är lite lat, och får det som oftast som hon vill utan att säga så mycket, så därför ids hon inte lära sig. Det ligger kanske något i det, men hon vill inte att vi frågar henne om vad saker är i böcker, då slänger hon böckerna igen. Böckerna vill hon läsa själv - uppochner....


Pappren jag har använt kommer från Pink Paislees serie She Art och och är gjord av Christy Tomlinsson - en av de som ska hålla i kurs på Scrapbooking med Hjärta i maj. Tyvärr kan jag inte vara med där, för vi flyttar två veckor efter det eventet. Jag får hoppas att jag får möjlighet att gå en kurs senare.


Jag har knövlat pappren och chalkat kanterna för att få lite djup med alla lagren av papper. Har ritat runt ett chipboardhjärta och klippt ut hjärtat i blått. Ovanpå där ett annat hjärta där jag har stansat ut ett Tim Holtz hjärta i grungeboard och stämplat på.


Lite lat är jag när jag scrappar lager på lager. Jag häftar lagren i hop för att slippa limma och för att det ska behålla lite luft mellan lagren. Lite gluedots här och där har jag dock använt för att det pappren inte skulle "flyga" i väg.






Materiallista:


Papper:  Pink Paislee - She Art - Truth, Pink Paislee - She Art - Courage, Pink Paislee - She Art - Hope,  Pink Paislee - She Art - Soar
Stämpel: Glitz - Clearstamps - Distressing Set 2
Stämpeldyna: Tim Holtz - Distress Ink Pad - Winter 2011 (alla tre), Distress Ink - Black Soot, Distress Ink - Worn Lipstick,  Distress Ink - Mustard Seed
Annat: Tim Holtz - GrungePaper
Masker: Crafters Workshop - 6x6 Template - Cursive Alphabet, Crafters Workshop - 6x6 Template - Mix & Match Hearts
Dekorationer: Pink Paislee - Spring Jubilee - Chipboard Stickers , Prima - Charlotte - Coral Ice , Prima - Perle Bebe - Sun Kiss,  Prima - Lucerne - Meadow Lark
Färg: Tattered Angels-Glimmer Mist Chalkboard -Firefly, Tattered Angels-Glimmer Mist Chalkboard, Tattered Angels-Glimmer Mist Chalkboard -Strawberry Shortcake-Inchworn, Tattered Angels-Glimmer Mist- Patina



9 comments:

  1. love the layering !!!
    great page

    ReplyDelete
  2. love the bright colors with the B&W

    ReplyDelete
  3. adorable layout..loving al the colour and detail! :)

    ReplyDelete
  4. Love the bright colors and the photo :)

    ReplyDelete
  5. this is awesome, love the b&w against the color, amazing.

    ReplyDelete
  6. amazing. love the bright colors and black edges against the white background. lovely work!

    ReplyDelete
  7. Like your pages. Just lovely
    Ros

    ReplyDelete