Friday, November 18, 2011

Head over heels

Dagens inlägg i Scrap-Perras blogg.

Nu har härliga nya papper från Lily Bee design kommit (kommer nog snart upp i webshoppen också.)


Har fotat dottern i badkaret, och som tur var tittade hon EN gång i kameran..   Alla papper på layouten kommer altså från Lily Bee Designs serie Head over heals.  Flera av pappren kommer från 6x6 Tiny Tablet, men det chevronmönstrade (Dreamy) och det svarta (Smitten) samt bakgrundspappret (Crus) är 12x12 papper.


Det syns kanske inte helt tydligt, men jag har under fotona använt Gesso tillsammans med en Prima - Masks - Fence 2. Jag har använt ett gammalt kort (nyckelkort från ett hotell) och fyllt hålen i masken.  Ovanpå allt jag har mistat med  Viva Pink glimmer mist från Tattered Angels. Mist fastnar inte så lett på gesso, så när jag hade mistat torkade jag av det jag hade gesso på för att få bort mycket av rosa färgen så tegelstenen skulle stå fram lite.


Har också mistat lite med Smooch Spritz - Gold Glow. Skillnaden på Smooch Spritz och glimmer mist från Tattered Angels är att Smoochen har mycket mera pigment i sig och färgen blir starkare.  Blommorna kommer från Prima. Den röda är Prima - Bristo Blooms - Ruby och den gråa Prima - Bristo Blooms - Starry Night.




Har mistat lite mera också. Blomman till höger är i canvas och den har fått en omgang Black Cherry mist och lite blåa mister. Också här har jag torkat av lite så det vita på canvasen kommer fram.  Har också dekorerad lite med Glitzers stickers från Glitz (svart och rosa) under foton. Ett die cut hjärta  från Kort och godt sticker fram lite till höger och en liten bit  rosband från Reprint finns också med.Rubriken är gjort med svart Mini Market  stickers från October Afternoon.








Her er skissen den er basert på. Lily Bee Designs skisse

1 comment:

  1. Utrolig vakker! nydelig oppsett og detaljer. og så stilig med tråden du har brukt som ramme!!

    ReplyDelete