Friday, August 12, 2011

Alltid ha på hjelmen - DT Scrap-Perra

Dagens blogginlegg hos Scrap-Perra.

Fyraåingen älskar att cykla runt och efter långa diskussioner är det numera ok att alltid ha på hjälm när han cyklar.  Han börjar ropa efter hjälmen innan vi har gått ut dörren på morgenen för att cykla till dagis. (Det är 50 meter till dagis.....) Han vet att hjälmen hänger på cykeln ute i carporten, men det är ändå viktigt att tjata om hjälmen.



Til den här layouten har jag använt papper från My Minds Eye serie Lime Twist. Härliga färger till speciellt killiga layouter.  Papperna  Spring - ZagGenuine - Sky, Soar - Fly. . 

Stjärnorna har jag gjort själv och har använt en stjärndie och stansat ut lite burlap jag hade liggande, och i en mindre storlek stansade ut lite mönstrad papper och så en liten knapp till slut. Det är jätteroligt att blanda material. Kanske har du någon spännande hemma du kan använda. Gamla kläder, lite tyg. Nätet som finns på layouten är också något som jag hittade hemma. Vi använder det under taket för att fåglarna inte ska kunna göra bo där...

Flaggbordern har jag gjort med att jag har klippt ut lika delar och så har jag använd en rund pappersbit och klippt efter den for att få lite rundad kant efter att jag limmade fast. Blev aldrig riktigt säker på hur långa de skulle vara så jag klippte efter jag hade limmat fast dubbelt över tråden.



Nu är det bara en vecka till jag och Malin sätter oss i bilen och kör ner till Scrap-Perras träff. Sees vi där ????? 


I used the latest My Minds Eye sketch in my design for the first time. Lime Twist Papers, homemade star made out of burlap, Quickutz star die +paper and a button.
MME_LayoutSketch_2011_08

3 comments:

  1. underbara LOs du har i din blogg... massor av inspiration.
    //Katarina

    ReplyDelete
  2. Elsker din tolkning af skisen. Super flot layout

    ReplyDelete