Monday, October 17, 2011

Selvportrett med Iphonen

Närbilde finns i Creativicas blogg.

I dag bjuder jag på en layout om mig själv. Inte ofta jag fastnar på bild, ska jag det måste jag fota själv. Här har jag lekt mig med min iphone lite.
Hela layouten speglar lekande. Jag har lekt mig med modelling paste, gesso och mist. På pappret från Maja Design så har jag först tagit modelling paste och smetat ut, så har jag tagit lite wellpapp för att göra ränder och så en flaska cider att göra cirklar med. Ovanpå det har jag mistat, stämplat och använt gesso.  En liten youdoblomma, en ros och en krysantemum har fått vara med och en grå pom pom.  Till höger för fotot har jag stämplat med en YouDo stämpel för att att få rutmönstret. Stjärnan bakom fotot är ritat med zig-penna. Rubriken är gjord med Dymo. Nätet som är bakom fotot liknar Magic Mesh, men är något vi köpte för att inte fåglarna skulle bygga bo under taket.




Materiallista
Mönstrade papper:
Maja Design Sommartider – Lunch i det gröna
Dekorationer:
Prima Small Roses Light Yellow, PapirDesign Rosa Krysantemum , pom pom, Blommor från You Do, Rhinestones
Färg:
Gesso, W&N Artists Acrylic Modelling Paste, Minimister single, Distress Refill
Verktyg:
Skärmaskin, sax,
Klistrigt
: Craft Foam Pads Stora,  dubbelhäftande tejp
Övrigt
: Rutig plast

3 comments:

  1. Så fin LO! Tycker om de olika teknikerna du har använt. Tack för inspirationen.
    Kram

    ReplyDelete
  2. this layout is so lovely! i am really digging the yellow paint smear above the photos.

    ReplyDelete
  3. Great Layout, love the paint technique! Thanks for playing along with us at The Studio!

    ReplyDelete