Friday, June 24, 2011

Pion design i farger - DT Scrap-Perra

Link till  Scrap-Perra

Jag är långt från en vintageperson när det gäller scrapbooking, men får mig ändå att vilja försöka mig med den typen av papper, så jag tänkte chocka lite i bloggen med att skapa lite med Pion Designs Minnenas Ateljé , men på MITT sätt. Jag tycker ju om kontraster och vi kan ju hålla med om att pappren i sig inte ger så mycket kontrast, men då är det ju bara att ösa på med färg runt och det är det jag har försökt. Jag har använt silkespapper, cracklepaint, akrylfärg och distress stain för att få fram lite färg.


en till umenorskan
Det var verkligen roligt att försöka sig på något nytt och jag utmanar alla att gå utanför sin komfortzon och testa något nytt.


Totalt 3 papper från Minnenas Ateljé har jag använt. Ornament, Klippark (fram och baksida) och Fågelsong.  Alla pappren är chalkade med Distress Ink - Black Soot. På den svarta cardstocken har jag målat med lite gesso, distress Crackle Paint - Antique Linen  och   Distress Crackle Paint - Broken China.   Allt i en enda blandning. Broken China finns också på chipboarden som är scalloped.   Tårtpappret är distressad med lite Distress Ink - Antique Linen.  Som fotomatta har jag använt lite vit wellpapp från Inkido.


Blommorna längst uppe till vänster kommer från Prima. Den i mitten är en vit Prima - Petunia - Chopin, men som jag har använt Broken China Distress Stain på.  Rosorna kommer också från Prima - Floret - Thyme.


Thickersen är  Dear Lizzy Black, en riktig favorit när det gäller typsnitt för mig.


Lite närbilder


en til 2010 umenorskan




en til journaling umenorskan


Ha en trevlig midsommar !

3 comments:

  1. Åååh, vilken vacker & underbar lo! Tokgillar färgerna & dom vackra detaljaerna!!!
    Underbar foto oxå! Glad midsommar!

    ReplyDelete
  2. Å så himla vacker layout! Så brukar man inte se Pionpapper scrappas men det blev toppenfint! Kram!

    ReplyDelete
  3. Wiii så fin Christine! Modigt att testa ngt nytt, sådant gillar jag! Skall anta din utmaning i form av att skapa ngt färgstarkt av Pionpapper! Kramar!

    ReplyDelete